U wilt een  bedrijfsborrel organiseren? Geen gewone vrijdagmiddag borrel om gezellig met een aantal collega’s alvast het weekend in te luiden met een drankje maar 1 met impact.

Bedrijfsborrel

De bedrijfsborrel  of het informeel samen zijn,  kent een aantal populaire dagen per jaar.

Meestal zijn deze dagen:

De jaarlijkse kerstbijeenkomst

Vlak voor de zomervakantie

De nieuwjaarsbijeenkomst (Nieuwjaars receptie)

Tijdens de kick-off van een nieuwe campagne of de evaluatie hiervan.

Een bedrijfsborrel is niet zomaar een bijeenkomst. Het is een bijeenkomst,  die wel even de nodige aandacht verdiend. Doet u  dit niet, dan zult u zien dat de opkomst bij een volgende borrel niet zo hoog zal zijn als de vorige keer. Of erger het effect dat u hoopt te bereiken bij uw gasten is niet het beoogde.

De volgende tips zorgen ervoor dat de  bedrijfsborrel bij voorbaat al een succes zal zijn.

  1. Planning

Met de volle agenda’s die we zowel zakelijk als privé hebben, is het zaak de bedrijfsborrel op tijd aan te kondigen. Meestal is uiterlijk 4 weken voordat de bedrijfsborrel plaats vindt een prima planning.

  1. Gezelligheid kent geen tijd!

Gezelligheid kent geen tijd is een alom bekend Nederlands spreekwoord.

Echter voor de bedrijfsborrel gelden andere regels.

Spreek duidelijk een van-tot tijd af, meestal is de totale duur van 2 á 3 uur voldoende.

Het doel is natuurlijk dat iedereen het naar zijn zin heeft en ook blijft houden.

Dit geldt ook voor de mensen die misschien iets minder gecharmeerd zijn van dit soort bijeenkomsten.

  1. Hapjes & drankjes op de bedrijfsborrel

Hapjes en drankje zijn natuurlijk zeer belangrijk op een bedrijfsborrel.

Met alleen wat chips komt u misschien weg op een bepaald soort borrel maar een blokje kaas, stukje worst, gezonde snacks en wellicht een bitterbal zal zeker ook in de smaak vallen.

Met andere woorden vergeet de catering niet.

  1. Buiten of binnen?

Het maakt natuurlijk niet uit waar de borrel wordt gehouden, maar zorg in ieder geval dat de genodigden warm en droog kunnen staan.

Het is zeker aan te raden een uitwijkmogelijkheid te hebben.

Tevens is een leuke aankleding van de borrel met wat slingers snel geregeld.

  1. Matig met de alcohol a.u.b.!

Er is natuurlijk geen twijfel mogelijk dat er op de bedrijfsborrel een wijntje of biertje gedronken wordt. (De hint zit zelfs in de naam).

Maar houdt er altijd rekening mee dat er nog mensen moeten autorijden.

Dronken collega’s is voor niemand goed en zeker niet op zijn plaats tijdens de bedrijfsborrel.

  1. Beperk het zakelijke aspect

Vaak is er geen ontkomen aan maar de bedrijfsborrel is niet de gelegenheid om eens uitgebreid de jaarcijfers te gaan bespreken.

Natuurlijk is er een praatje van de directeur m/v of management, maar hierna is de borrel vooral bedoeld om informeel samen te zijn en de collega’s wellicht eens op een ander manier te leren kennen.

  1. Entertainment inhuren

Een keer uitpakken of de borrel memorabel maken?

Huur dan eens professioneel entertainment in!

Bijvoorbeeld door een rondlopende goochelaar of rondlopende illusionist in te huren.

Dit is een echte aanrader, want entertainment professionals zoeken bewust de interactie op met de borrelgasten. De trucs en illusies van de rondlopende goochelaar zijn er zelfs op aangepast dat de gasten maar 1 hand ter beschikking hebben omdat in de andere hand vaak een hapje of drankje zit.

Goochelaar Bedrijfsborrel

Meer weten over Rondlopend goochelen kijk dan eens hier.

 

Lezing/workshop

Voor een leuke workshop of interessante lezing voor uw bedrijf kijkt u hier.

Bel mij!